Kaisar dan Ikin

Kaisar  dan Ikin
Kaisar Ruby 250 cc

Rabu, 13 Januari 2010

Tak Bejudul

TAK BEJUDUL

Ape kesahnye ni
Ape nak jadi macam ni
Bulan Januari  tak dapat gaji
Bulan februari  entah ape nak jadi
Bulan maret  tunggu ajelah ceritenye nanti , …………
Sementare nak  dapat makan
Berhutang dulu lah kite
Boleh utang
Kalau ade orang percaye
Kalau dah tak boleh utang
Nak makan ape
Ndak tak ndak
Jual  harte bende
Itupun kalau masih ade
Kalau dah tak ade bende nak dijual
Hai…………………hai..hai
Macam mane  macam mane lah ye……………………?
Tak dapatlah………. nak cakap
Itulah ,
Suke sangat memandai – mandai
Buat kerje tak ade kire – kire
suke ati tekak aje
Tak ade bende nak buat gaye
Yang susah kan kite juge
Kite kite ni ha, yang  gaji tak seberape
Kalau die orang tak kesahlah
Gaji die tak abis makan
Tentu banyak disimpan
Dalam dompet duet nye ade
Dalam rekening ape lagi
Hasil  kebun ber jele jele
Kapal di laut pabrik di darat
Entah siapelah yang punye tu
Yang kite ni ape nak cakap
Tunggu ajelah ape nak jadi
Hai…………………hai.hai.hai
Apelah kesahnye ni yee……………


rangga418@gmail.com  ……………………tlb, 14 Januari 2010
..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar